با سلام خدمت همه دوستان
چند روزی بود که به علت مسافرت نتوانسته بودیم از محلچه برایتان خبری منتشر کنیم به حمدلله همه چیز به خوبی و خوشی است
شنیه در جلسه ای که در ساختمان دهیاری با حضور دهیار و شورا و هیئت امنا برگزار شد به پاره ای از مشکلات رسیدگی شد اولین مشکل مربوط به ماشین حمل زباله بود از قرار معلوم هنوز عده ای هستند که حق شارژ ماهیانه خود را نمیپردازند (در حدود سی نفر) به بهانه های مختلف مثلا ما خودمان آشغالها را میبریم و یا ما سالی دوماه بیشتر در روستا نیستیم و از این قبیل ولی یکی از اعضای هیئت مثال خوبی زد ایشان گفت فرهنگ همکاری و مشارکت در روستا مانند فرهنگ آپارتمان نشینی است اگر شما در شهر یک آپارتمان داشته باشید ملزم به پرداخت شارژ ماهیانه هستید حتی اگر تمام سال را در جای دیگر زندگی میکنید تمامی اعضای هیئت امنا به اتفاق شورا این حق را برای دهیاری قائل شدند که در صورت اصرار بر نپرداختن شارژ بتواند از راههای قانونی به این مشکل خاتمه دهد
مورد دیگر مسئله نگهداری حیوانات اهلی در روستا بود که سروصدای بسیاری از مردم را درآورده است در طول روز و به خصوص شبها اصلا نمیشود از معابر و کوچه های روستا عبور کرد به حدی بوی کود حیوانی در روستا پراکنده است که حتما باید بینی خود را بگیرید متاسفانه هنوز برای بعضی از مردم بهداشت مانند چند سال قبل هیچ پیشرفتی نداشته و به طوری نگهداری حیوانات برای همسایه ایجاد مشکل کرده که چند نفر از اهالی عنوان کردند که در صورت اینکه شورا یا دهیاری نتواند به این موضوع رسیدگی کند این مشکل را از طریق اداره بهداشت لارستان رسیدگی خواهند کرد
مسئله دیگر نیز در مورد فاضلاب خانه هاست بعضا مشاهده شده که عده ای از اهالی آبهای به جامانده از شستشوی لباس یا ظروف خود را روانه کوچه میکنند بدون اینکه به عواقب بعد از آن توجه کنند ماندن این آبها در کوچه باعث تولید بیماری و ایجاد انگل کرده و بوی نامطبوع آن نیز اکثر رهگذران و همسایه ها را اذیت میکند
موضوع دیگر که همزمان در فیشور نیز در حال رسیدگی است این که بعضا مشاهده شده که تعدادی از مغازه ها جنسهایی را میفروشند که از تاریخ مصرف آن گذشته و مشتری به خاطر اعتمادی که به فروشنده میکند به آن توجهی نداشته و با مصرف آن دچار بیماری میشود این مشکل که تا حدودی نیز به خانه بهداشت مربوط میشود و کم کاری خانه بهداشت نیز جای بحث دارد باید هرچه زودتر برطرف شود و از همه خواسته شده در صورت مشاهده این گونه مشکلات مسولین را در جریان بگذارند
با صلاحدید قرار شد روز جمعه دهیار آخرین اخطار را به متخلفان ارائه کرده و در صورت ادامه این مشکلات از طریق راههای قانونی و هماهنگی بخشداری به این موارد رسیدگی نماید امیدواریم که مردم بدون لجاچت کمال همکاری را با دیگران بنمایند تا دهیار نیز مجبور به برخورد نشود